lørdag 20. februar 2010

Omgangssyken AKA "Lille helvete"

 Dette har ikke vært en god slutt på uka!
Begynte med en liten gutt med mye oppkast onsdags kveld, veldig slapp og redd, stakkar.
Brukte meste parten av Torsdagen på sofaen med teppe og masse kos og søvn. (og veldig mange skift av både klær og bleier)
Vi hadde også besøk av Camilla på Torsdag, det var kjempe kos!!! Så godt å se jenta mi igjen. Nå som hun har flyttet til Oslo sees man jo en del mindre, men man setter såå stor pris på det, når man først får møtt de å skravlet massseee!!=) Og Emil ble jo så "smittend" av Camilla da, var ikke særlig fornøyd når hun skulle gå!
hihi
Hadde da mamma, pappa, storesøster og kjæresten på besøk på kvelden for å feire at pappa hadde bursdag. Massse kaker og gele! hihi

Emil virket i god form å veldig glad for besøk, kastet opp en gang, men la seg i normal tid å hørte ikke en lyd.
Så våknet jeg kl 6 av en sutrete liten gutt. løftet han ned på madrassen jeg hadde lagt ved siden av senga hans( ikke snakk om at han får sove alene når han er syk!! overbeskyttende jeg? so be it!! å der lå han å sov helt til kl var 11!!

Og fredagen, da startet det for fullt. Emil var så slapp at hvis jeg satt han på gulvet så la han seg bare rett ned! Da ringte mamma legen jah! Samtidig som hun kjente det romlet i magen! Oh no! Etterhvert kom heldigvis Stine Mari å hjalp meg litt. Så jeg fikk dusjet å slappet av litt. Å så snill hun er så ryddet hun opp litt for meg å (hater å være syk å det ikke ser ut rundt meg)  Å når far kom hjem begynte kampen om badet. vi fløy fram og tilbake hele kvelden. Fikk en god natt søvn, alle tre i stoore senga=) å våknet i ganske god form, ikke særlig lyst på mat, men tør ihvertfall å dra ut en liten tur=) Det henger i litt på Emil enda, men er ihvertfall oppegående og mye mer energi, men fortsatt litt vanskelig å spise og klare å holde på det.
Meen ikke nok med at vi ble syke så ble pappa, onkel, en pappa jobber sammen med og kjæresten til stine mari det også!
Idag har jeg fått vasket ut alle basillende å nå er det ryddig å rent her! Og Emil ligger i sin egen seng å jeg skal ligge i min seng... men alt kan bli forandret igjennom natten!







5 kommentarer:

  1. Hadde en fantastisk dag med deg og lille mann:)Savner dere noe helt forferdelig allerede:)Er så glad for at jeg fikk tilbringet litt tid med dere:)Håper dere alle har blitt friske igjen..Sender dere alle mange gode bedrings klemmer:) Utrolig gald i deg jenta mi <3 Klem Camilla helen

    SvarSlett
  2. Uff det er så grusomt å være syk, spesielt når de små er syke..

    Jeg har lagt ut link på innlegget mitt ang rockering ;-)
    God søndag Kristina!

    SvarSlett
  3. Hei på deg!

    Har nok ingen heksekur på trassige 1åringer, hehe, det kommer nok uansett om man orker eller vil! :-)

    Tidlig morning derimot hadde Maya en periode også. Jeg tok henne rett og slett ikke opp. Jeg gikk bort å koste og dyttet inn smokken, så sa jeg at det var natta og gikk ut igjen.. Hun gråt 5 minuttter, jeg gikk inn og sa natta igjen.. Gråt 5 minutter til, jeg gikk inn, osv.. Dette holdt vi på med i 3 runder, tre kvelder på rad og brått så sov hun seg gjennom .. Men da klokken ble 06.30 og hun ville opp, da mått jeg bare stå opp. Da er det tross alt morning, selvom jeg hater å sto opp tidlig :-)

    Ha en fin kveld :o)

    SvarSlett
  4. Takk for tipsene=) Godt med noen som har slitt større barn og mer erfaring!

    SvarSlett
  5. har litt større mente jeg

    SvarSlett