mandag 25. januar 2010

Mandag! og fortsetter kampen om soving med Emil=)

Prøver meg på scarpbook om Emil, men må innrømme at jeg er ikke særlig flink!
Men har kjøpt masse fint og søte små hjelpemiddler så enhver idiot skal vel klare å få dette til å se pent ut=)

Jeg har et sparetips til alle nye små familier og nystiftede! (Alle egentlig)
Vi så over vår økonomi for å finne ut hvor feilen lå, vi tjener ikke dårlig men syntes aldri vi har noe særlig med penger, men vi handler ikke hele dagen lang heller... MEN fant ut av vi bruker faktisk mest penger i matbutikken. det tror jeg at det er veldig mange flere som gjør også. Se på meg, jeg handlet gjerne når jeg hadde utført mine dagelig planer å skulle hjem å lage middag(må bare innom å kjøpe den først) Jeg var gjerne sulten å tanken på å stå å lage stor middag var bare kvalmende.
Det, det endte med var at jeg kjøpte en hel hau jeg ikke trengte, bare fordi jeg fikk lyst på det da og jeg kjøpte noe som var lett å kjapt å lage.
huff å huff!! merket det både på formen og på lommeboka, at slik kunne vi ikke fortsette.
NÅ skriver vi handle liste for hele uka, hver søndag! alle middager, frokoster og eventuelt andre ting.
hver mandag reiser jeg på Obs (med medlemskort(så sparer du enda mer)) etter jeg har spist frokost, ALDRI vær sulten i matbutikken. Jeg følger kun handlelisten, men mindre det er noe jeg har glemt, men ingen impuls kjøp!
Da vet jeg hver dag hva jeg skal ha til middag, hvor lang tid det tar å er forberett! Å jeg sparer MYE penger. i dag handlet jeg sunne gode tradisjonelle middager, frokoster, frukt og grønt og alt annet jeg skulle måtte trenge fram til neste mandag for 600,- å det er til en liten familie på tre. Når jeg handlet nesten hver dag, kan du doble hva vi bruker nå i mnd! HELT TOPP!!
det som også er smart er å reise til sverige 1 gang i mnd ca å kjøpe inn div kjøtt og kylling. da sparer du enda mer på uke handligen. Har du sett hvor stor forskjell det er når du kjøper middag eller om du bare kjøper tilbehøret? å kjøtt og kylling er mye billigere i sverige.
Jaja det var dagens hehe..

Tenkte jeg skulle begynne med noe nytt.
Prøve å ha hver Mandag en liten "Min topp 5 liste"
Så begynner med den første i dag.

Min topp 5 liste "Ønskeliste innventar"

  • Ny hestesko sofa  (Hjørnesofa med divan)
  • Nytt kjøkkenbord (hvitt,slitt og massift)
  • Ny høy seng
  • Hylle over sengen, langs hele veggen.
  • Gangmøblemang, både kunne sitte på den og oppbevaring.
Er masse vi fortsatt har igjen å gjøre etter innflyttingen, skal lakkere alle kjøkkenskapene og nye knotter og håndtak. Dette er ren latskap og problem med fargevalg fra oss begge her at det ikke har blitt gjort.
Mangler fortsatt å få ferdig vaskerommet, det begynner å bli slitsomt!!
Vi skal også lakkere (eller Erik skal) lakkere alle hvitevarene våres, men det går ikke ann å gjøre før det er varmere ute. Blir for varmt i lakkboksen så må gjøre det ute, og lakken tørker ikke ute nå.. æææ vil bli ferdig!

Kampen om soving med Emil!
Det går strålende! I dag tok det 38min med protestering fra han sin side og inn å ut gåing fra min side. helt topp. utrolig flinke gutten min.
I dag har vi vært på Dorothea å siklet med silje å i morgen skal vi til ski å gå tur på inne og ute på sentret sammen med Monica. Gleder meg til det blir varmere ute så det er litt mer fristende å tilbringe hele dagen ute og ikke inne på sentre...
Nei nå får jeg rydde opp å tenke på å hoppe i seng.

God natt dere!



5 kommentarer:

  1. Du er herlig da jenta mi:)Gratulerer så mye med blogg skal begynne å følge med så jeg veit hva du holder på med om dagen;)Håper Emil sover som en drøm i natt og at dere stor trives i den nye leiligheten.Alt kommer på plass etter hvert;)
    Klem Camilla helen

    SvarSlett
  2. Hei Kristina! Så morro at du også har blogg! Jeg legger deg til i listen min jeg :-)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Camilla snuppa mi! Emil sov som en drøm i natt også. han begynner å vende tilbake til gamle vaner=) jippi!!
    Savner deg snuppa å gleeeder meg til å se nye leiligheten deres=)

    Marlen: Følger fast med på din=) kan beskrives med et ord: MOTIVERENDE! og takk for det=)

    SvarSlett
  4. Hei Kristina:) Kjenner meg så godt igjen når det kommer til innkjøp av mat.. Herregud så mye penger vi bruker i butikken..Jeg begynte med handleliste for en stund siden,men har sklidd helt ut igjen..Må skjerpe meg nå..Klarte ikke å få det så billig som deg,men merket stor forskjell på å handle en gang i uken..Utrolig fort gjort å handle litt hver dag som di sier:) Hilsen Monica

    SvarSlett
  5. Så flott vennen:)Nå ble jeg glad:)Gleder meg masse til å flytte nå 4 uker igjen :P
    Da skal vi ha mye jentekos <3
    Ha en super kveld og hold bloggen opp;)
    camilla helen

    SvarSlett